close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה הן שיטות הטיפול הביתיות לכתמי פיגמנטציה?

מערכת שורשא ניסן, תשפא14/03/2021

לפיגמנטציה יכול להיות גם טיפול ביתי יעיל...

תגיות:
צילום: פיגמנטציה

כתמי פיגמנטציה הם דבר שיכול לגרום לחוסר נוחות אצל אותו האדם הסובל מהם, חוסר ביטחון והתמודדות יומיומית עם הצורך לכסות אותם. לצד כל השיטות לכיסוי הכתמים שקיימות היום בשוק, כמו מריחה של קורקטור כתום ועליו שכבה של קונסילר עם כיסוי גבוה, קיימות גם שיטות טיפול ביתיות ואנחנו לא מדברים רק על תרופות המרשם והמשחות שהרופא ירשום לכם. אז אם חלמתם להסיר את כתמי הפיגמנטציה בעזרת עצמכם, הנה כמה דברים שכדאי לדעת.

זהו את סוג הפיגמנטציה שלכo
לפיגמנטציה מסוג היפרפיגמנטציה יש מגוון שיטות טיפול ביתיות, אך לפני כן חשוב לבצע אבחון

מדויק של כתמי פיגמנטציה ולהבין מה הסיבה שגורמת להיווצרות שלהם, כך תוכלו לבצע טיפול מונע פיגמנטציה לצד הטיפול המטפל בה, או להימנע מגורמים שמייצרים אצלכם פיגמנטציה כמו חשיפה לשמש או נטילת תרופות מסוימות.

  • פיגמנטציה מחשיפה לשמש – פיגמנטציה מהסוג הזה יכולה להופיע בצורה של כתמים כהים באזורים בעור החשופים לשמש כמו כתפיים וידיים, או בפנים בצורה של נמשים. אם אתם סובלים ממנה כדאי שלא תיחשפו לשמש בשעות החזקות ותמיד תסתובבו עם שכבה של קרם הגנה.
  • פיגמנטציה עקב שינויים הורמונליים – לעתים פיגמנטציה יכולה לצוץ בעקבות היריון, אך שינויים הורמונליים יכולים לנבוע גם מנטילת גלולות למניעת היריון.
  • פיגמנטציה עקב זיהום או דלקת בעור – הדוגמא הכי נפוצה לכך היא אקנה. טיפול לא נכן באקנה יכול להוביל להופעה של כתמי פיגמנטציה ולכן יש לחטא את העור הדלקתי כל הזמן ולהשתמש בטיפול מונע.

שיטות טיפול ביתיות
  • מוצרים עם ויטמין C -
    שימוש במוצרים מהסוג הזה יכול לעזור לכם בהעלמה של כתמי הפיגמנטציה בשימוש שוטף. ויטמין C הוא חומר שגורם לפירוק של עודפי פיגמנט בעור ונותן מראה אחיד וחלק. כיום קיימים מגוון מוצרי טיפוח שעשירים בויטמין C, החל ממחירים נוחים לכיס ועד מחירים יותר רציניים, ובכל הצורות סרום, קרם, מסכה ואפילו סבוני פנים.
  • טונר -
    טונר הוא תכשיר טיפוח שמגיע בצורה מימית, יש להניח כמות קטנה ממנו על ספוגית צמר גפן ולמרוח על פנים נקיות, אין צורך לשטוף את החומר אחר כך. את הטיפול רצוי לבצע כל ערב לפני השינה ויש להימנע מחשיפה מוחלטת לשמש במהלך כל תקופת הטיפול, אם בכל זאת אתם לא יכולים להימנע מהשמש, תמרחו כמות נדיבה של קרם הגנה. הסיבה לכך היא שלצד העובדה שהטונר מבהיר את עודפי הפיגמנט בפנים ועוזר להעלים כתמי פיגמנטציה, הוא מחליש את ההגנה הטבעית של העור והופך אותו יותר רגיש לשמש בתקופת הטיפול.
  • סנדלווד, שמן שקדים ואלוורה -
    שלושתם ידועים בתכונותיהם המחטאות ואם אתם סובלים מדלקת בעור או אקנה זה טיפול מעולה עבורכם, שגם יעשיר את העור בלחות. בנוסף יש להם תכונה נוספת שעוזרת להבהרת כתמים בעור.
הוסף תגובה
צילום: פיגמנטציה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה